Reclamele in editie de toamna-iarna

A venit toamna cu obiceiul deranjant al copacilor de a-si lepada frunzele, care ajung sa putrezeasca pe asfalt din prea multa grija a edililor…

A venit toamna cu tipetele disperate ale copiilor inchisi in scoli cu gratii la geamuri dar fara WI-FI, prezervative, prafuri si alcool…

A venit toamna cu noile creatii ale mintilor crete de ganditori de reclame. Si, ca de obicei, avem un sezon plin. Plin de hohote de ras nedorite si agramaticalitati care este (nu doar pe persoana fizica, desigur).

- “Unora le place tare” ne anunta o reclama la cafea. No, apai cam la toate (toti) ne place tare! Ca de n-ar ma fi (tare) nu s-ar mai povesti! Din lipsa de generatii… Parol!

- “...sa reiteram iar si iar” ne sfatuieste un domn intr-un discurs solemn, cu parfum de comunism, in fata unui platou cu salam. Avand in vedere ca “a itera” inseamna “a repeta”, termenul fiindu-le “dragalas” celor care au dat nas cu informatica, putem trage doua posibile concluzii:

1. creatorii reclamei au mizat pe o ironie fina asupra intelectului mancatori de salam, pentru care WOW! inseamna vederea unui carnat, ci nu ultima aparitie a Dragusancei, intelect care este stralucitor, dar lipseste cu desavarsire (Oare cine intelege ironia? In nici un caz salamofilii-tinta!)

2. creatorii aflati intr-un puseu samanic de creatie au pus degetelul prafuit pe un cuvant la ca s-a deschis o carte mare si invechita gasita intr-un colt, care le-a semanat mult de tot cu o KamaSutra a marketingului antic. Pacat insa ca era doar un Dex…

- “desfunda nasul mult si bine” promite o reclama la o picatura de nas, specifica sezonului mucos. Din pacate nu ma convinge deloc ideea unui nas infundat pe termen lung.

- seria de reclame a brandului care rimeaza cu “gasesti cumparator” ofera cateva bijuterii ale industriei de scurte clipuri de entertainment care ne lamuresc asupra denumirii siteului de anunturi: “M..dor”, pentru ca reclamele lor dor!

“mi-a fost lene sa cobor dupa prezervativ” spune mandru un proaspat tatic si ma face sa ma intreb cum de nu i-a fost lene si sa procreeze, ca doar toti stim cate calorii se ard in procesul respectiv.

In alta reclama din serie o gagicuta foarte simandicoasa este gata sa-si puna funduletul la bataie pentru ca are mare-mare nevoie de un smartphone de ultima fita. O sfatuiesc sa se pisiceasca pe la Obor, ca sigur obtine cate smartphone-uri vrea neuronul ei singuratic.

Ar mai fi demni de mentionat si alti eroi ai seriei: domnul care porneste Razboiul Rece traditional al vecinilor, pe cale fonica, dar si cei doi Casanova moderni, intr-o criza de calduri tardive, disperati sa-si inlocuiasca fosta prietena. Li s-or fi terminat servetelele…

Dar cu siguranta ne atrage atentia doamna aflata la shopping online dupa greseala sotului. Norocos barbat! Sa-si caute nevasta hainele pe respectivul site in loc sa bata magazinele.. rar mai intalnesti asa o partenera economicoasa.

Exista printre reclame o categorie aparte - “Dictia, dusmanul meu” care ofera celor cu auz fin diverse versiuni care mai de care mai amuzante. Asa mai auzim de la televizor despre pasta de dinti cu “smartphone” in loc de “smartfoam”, odorizant-”penis” in loc de odorizant “benzi” si pentru cei mai “coiosi” (curiosi) sigur sunt si alte reclame interesante. Secretul este sa asculti atent/a.

La sfarsit am lasat cateva cuvinte de lauda pentru exceptia care confirma regula - Ema. Amuzanta, isteata si bine gandita, induce in eroare spectatorul si merita cu siguranta atentia amatorilor de gadgeturi si a demodatilor care se ingroapa in hartii, fiindca ambele categorii au ce invata din aceasta reclama.