Anii de facultate

Nici nu imi vine sa cred ca deja au trecut cativa ani de cand am terminat facultatea. Pfuai, parca mai ieri eram in prima zi de facultate si ma holbam la orarul ala din care nu intelegeam nimic. Dupa ce am aflat rezultatele la bac, m-am hotarat instant la ce facultate sa merg. In oras la Facultatea de Litere. Prin urmare mi-am pregatit dosarul si am purces la inscriere. Acolo am aflat ca se da admitere. Nicio problema, oricum invatasem pentru bac, deci nu mi se parea o problema. Asa ca am dat admiterea, am luat examenul, la taxa, din pacate, si am asteptat cu nerbadare sa inceapa anul universitar.


Parca si acuma imi amintesc prima zi de universitate. Ma asteptam la o festivitate grandioasa, insa a durat putin. Ni s-a explicat ce si cum, iar apoi, am fost rugati sa ne luam orarul. Eu eram obisnuita cu orarul din liceu, habar nu aveam ce ma asteapta. Cand am ajuns in curtea facultatii la avizier, si am vazut cat era orarul, am facut ochii cat cepele. Nu intelegeam nimic. Erau ore peste bara si sub bara. Norocul meu a fost ca m-am intalnit cu o fost colega de liceu, care era exact in grupa cu mine. Asa ca mi-a explicat frumos, cum e cu orarul: saptamana para si impara, cum e cu sesiunile, cu seminariile. Asa ca mi-am intrat in ritm destul de repede. In primul an, mergeam la toate cursurile si seminariile, nu am avut nici o absenta. Eram o studenta model. In anul al doilea, am inceput sa merg putin mai rar, la cursuri, insa la seminarii participam cu regularitate. In anul trei, mergeam tot mai rar la cursuri, iar in anul patru nu am mai mers deloc, decat la seminarii. Anul patru a fost unul relativ lejer fiindca ne pregateam pentru licenta si pentru festivitate.


Tot asa primul an, l-am terminat cu brio, fara nici o restanta, iar ultimul an, am avut cred cele mai multe restante. Vreo 13 la numar. De care ai mei habar nu aveau. Nici pana in ziua de azi nu stiu cum am trecut eu prin facultate. La restante ma refer, nu la neinvatat.