Aviz clinic sanatos pentru parinti

An de an si semestru de semestru, sistemul de invatamant din Romania ma mai surprinde cu cate ceva. Anul acesta de pilda am inceput gradinita cu o noua surpriza: alaturi de analizele copilului si de avizul de la medicul de familie ca este clinic sanatos si ca poate intra in colectivitate, am mai avut de adus si avize clinic sanatos pentru amandoi parintii. 

Cu alte cuvinte, pentru ca cel mic sa inceapa gradinta, parintii trebuie sa fie sanatosi… Recunosc ca am fost indignata la inceput, dar pe undeva acum ii vad utilitatea, mult mai mult, in orice caz, decat pe cea a unor masuri aberante gen clasa 0 si alte asemenea. Am inteles de ce este necesar un astfel de aviz cand m-am gandit in urma la momentul cand ne-am molipsit cu totii de rujeola, anul trecut, dupa ce fratele mai mare (scolar) al unui copil de la gradinita a facut rujeola. Evident, ca lantul slabiciunilor a inceput atunci in familia copilului, iar parintii fara sa realizeze ca cel mic s-a contaminat acasa au continuat sa il aduca la gradinita de unde am luat cu totii – parinti si copii, toti cei care nu avuseseram pana atunci pojar. Asadar, iata de ce daca eu am acum o enterocolita iar copilul meu o va face peste doua zile, cei mai apropiati colegi ai lui o vor face si ei peste alte doua-trei zile, din cauza mea. De aceea, voi duce la gradinita un aviz pe bune, si nu unul facut la misto, pentru ca  eu chiar tin la sanatatea celor mici.